Nagyatád 2x

2010.08.16. 00:05

Nem volt egyszerű menet, kétszer akkorát szenvedtem mint tavaly:

A lubickolás a tóban megmagyarázhatatlanul jól sikerült, hatott a sok TEA. Észre se vettem már vége is lett. November óta ez volt az első úszás amit élveztem. 1:26:24 lett az időm.

Viszonylag gyorsan váltottam - mégis felvettem a triatlonos ruhát, bár úgy néztem ki benne mint egy eltévedt, dagadt turista. A kompressziós zokni kicsit nehezen jön fel a vizes lábra, de felrángattam nagy nehezen és elindultam.

Végig precízen tartottam magam a pszichiáterem és távoli tanácsadóm tippjéhez, miszerint javasolt a 143-as átlag pulzus betartása - a későbbi futás érdekében. Ez az első órában fejben nagyon nehéz volt, mentem volna az emberekkel, de akkor felugrott 150-re. Később beletörődtem és kedélyesen versenyezgettem Günterrel a középkorú némettel, az egyik 14 éves váltótaggal és a sérült Pudingmannel. Egyenletes átlagot mentem, nem kellett erőlködni.

Végig nagyon kellemes volt, kivéve néhány esetet:

Az egyik bringás baleset után pár perccel érkeztem a helyszínre, nem volt szép látvány. Úton keresztbeálló autó, mindenhol üvegszilánk, a versenyző pedig a füvön feküdt. (már elkezdték ellátni).

Beleg felé megálltam vizelni, erre a hídnál álló két 16 éves kölyök odajött és elég agresszíven elkezdtek kérdezgetni, hogy mi a kezükben lévő dolog és mennyi az ára. Ez egy belső gumihoz használt tömítőanyag volt, természetesen üres. Ezután tájékoztattak, hogy most adni fogok nekik valamit, például egy kulacsot. Mondtam nekik hogy az nincs. Erre szóltak, hogy akkor visszafelé hozok majd, mert tudják a számomat. :)

Az első kiskör végén Nagyatádon felvettem két kulacsot és ahogy a tervben volt, beleöntöttem a soron következőt a kormányon lévő szívószálas kulacsba. Beleittam és majdnem összehánytam magam. Nem tudom mi volt benne, de nem is akarom soha megtudni. Innentől kicsit elbaszódott a hangulatom, hiába öntöttem ki azonnal, már nem lett sokkal jobb a helyzet - van szivacs is a kulacsban, ami érdekes állagú lett a végére - ráadásul kimaradt egy adag víz, nem volt kellemes, nagyon szomjas lettem mire a következő frissítéshez értem.

6:12:30 lett a 180km bringa.

A futásnál a testem és elmém gyengének bizonyult, a megálmodott tempónak a közelébe se tudtam tenni magam, 110-112 volt a pulzusom és képtelen voltam emelni rajta. Most nem volt görcs, igazán komoly fájdalmaim se voltam, de nem éreztem jól magam és fejben megtörtem. Talán a felénél lettem egyszer komolyabban rosszul ~10 percre, de most tudtam kezelni a helyzetet - magnézium, mélylevegő, koncentrálás.

Összesen minimálisat sétáltam, talán 1-2x wicceskedtem:) el a dolgot, egyszerűen nem tudtam gyorsabban futni, szégyellem is.

Úgy a 9. körben elkezdtem felidegesíteni magam, mivel rádöbbentem, ha így megyek tovább, akkor szinte semmit se javítok a tavalyi időn. Kiszámoltam mi kell ahhoz hogy beérjek 13 óra alatt és elkezdtem megvalósítani. Gél, sok víz, gél, víz, utolsó 1.5 körre marék szőlőcukor és egy ima. 

Futás Fordító 1011:59:170:13:5833250m8:13 /km206
Futás Kör 1012:12:260:13:0935050m7:19 /km206
Futás Fordító 1112:23:570:11:3236750m6:47 /km202
Futás Kör 1112:35:460:11:4938550m6:34 /km199
Futás Fordító 1212:46:240:10:3940250m6:16 /km196
Cél 
(Futás Kör 12)
12:57:120:10:4942195m5:34 /km193

Így fejeztem be a maraton végét, remélem lesz hogy az egészen így megyek végig. 

12:57:12 az idei időm, 206. lettem.

 

Hibák: 10-nél többször vizeltem, egyszerűen nem értem, 79.1kg voltam a verseny előtt és valami 80.7kg cipőben, éremmel a végére. Iszonyúra puffadtam verseny közben, látszik a képeken hogy az amúgy is meglévő hasam hordónyira nőtt - miért?!

Frissítéseknél nem tudok futva enni, inni és még sorolhatnám.

Nem mentem eleget, illetve nem mentem elég sok hosszút. Összesen a mennyiség elég volt, de kevés volt benne  az igazán hosszú bringa és futás.

Alábecsültem a távot és túlértékeltem magam, illetve a képességeimet.

 

Nagyon sok köszönet jár:

Anitának, az ő támogatása nélkül ez nem jöhetett volna létre. Végig cukin adogatta a kért dolgokat és próbált életet lehelni a halott testembe.

Myke-nak a fejemre locsolt vízért és a bíztató szavakért.

Ivan Grassónak a tippekért és a sok segítségért, amit önzetlenül nyújtott az elmúlt időszakban. Ő az aki jobban tudja a paramétereimet, lehetőségeimet mint én. (szégyellem is magam, hogy nem ismertelek meg a verseny után, utána tudtam csak meg hogy ki volt az ember a fényképezőgéppel)

Barbinak, aki sokkal jobban úszik mint én és így tudtam ellestem tőle titkokat. 

A sok emailért és smsért, aggódó telefonokért sokmindenkinek.

Külön köszönet jár Vasapunak, Tepónak, Ironsünnek, Witchnek, Szaszitnak, Schwarczinak és a többi blogolónak a felkészülési időszak alatt nyújtott sok okosságért.

 

Jövőre megyek megint.

A bejegyzés trackback címe:

https://cciepursuit.blog.hu/api/trackback/id/tr812224552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.16. 07:01:42

Gratulálok, szerintem jól mentél, jelentőset javítottál.

"Jövőre megyek megint." Aki ezt így másnap kijelenti az ott van fejben rendesen! :D

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.16. 11:27:47

Gratulálok itt is, szóban is, mindenhogy! Szépen meghajtottad a Warp-ot is. Szerintem is szépet javítottál, ha már most 9 óra alá vitted volna, mi maradt volna a hátralévő 9 alkalomra?

mata68 2010.08.16. 13:35:49

Gratulálok, nagyon szép időt mentél. Futáson a 110-112 bpm tényleg a végtelen kimerülés jele, sajnos ezt már én is megtapasztaltam néhányszor(úszni, biciklizni még nem tudok :-)
Jó pihenést az ironbaby érkezéséig !

mata68 2010.08.16. 13:48:58

Most néztem meg IG képeit.
Izé...., ki is várja azt a babát :-)

(Bocs így ismeretlenül a pofátlanságért, nem tudtam kihagyni:)

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.08.16. 14:34:10

Gratulálok nagy menet volt! Érdekes, hogy kívülről nem látszott semmi dráma, izomból mentél, mint a gép előre! :))

Szépen faragtál a tavalyi eredményből! Ha megvan a baba, akkor majd fogyózhatsz velem együtt, addig megengedett az ilyesfajta szolidaritás a gyengébbik nemmel! :)

(egyébként érdekes, hogy megint kit mérgeznek meg a frissítőponton, kit támadnak meg a "bennszülöttek" , stb...:))

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2010.08.16. 15:29:13

@Ivan Grasso: Egész évben megúsztam az ilyen jeleneteket, most összejött minden. De legalább nem unatkoztam. :)

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2010.08.16. 15:33:20

Egy korábbi bejegyzésnél márellőttem ezt a szöveget, ezért ismétlek:

"2x IRONMAN!
Szépet időt mentél és 40 percet faragtál is a tavalyiból! :)"

De úgy emlékszem Witch-el menet közben inkább a sakkot terveztétek ezentúl sportnak.:))

Sikeres felkészülést a 3.-ra! :)

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2010.08.16. 15:38:00

Egy korábbi bejegyzésnél márellőttem ezt a szöveget, ezért ismétlek:

"2x IRONMAN!
Szépet időt mentél és 40 percet faragtál is a tavalyiból! :)"

De úgy emlékszem Witch-el menet közben inkább a sakkot terveztétek ezentúl sportnak.:))

Sikeres felkészülést a 3.-ra! :)

IronSchwarczi · http://schwarczi.blog.hu/ 2010.08.16. 15:53:17

Gratulálok Kolléga :). Kívánom, hogy a további versenyeken már semmi probléma ne adódjon.. Mégegyszer Bravó!

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.16. 20:30:25

@kombinat: A mérgezésre visszatérve: én eddig mindig csak az egyéni frissítőmet használtam és ezután pláne nem fogok ezen a szokásomon változtatni. Ez nagyon komoly k.basz.s valakivel, aki egy évet készül erre a napra....

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2010.08.16. 20:35:45

@myke6969: Jövőre én is így teszek, ezzel nem szívatom meg még egyszer magam.

De az se megnyugtató amit Anita látott:
A futás alatt simán töltötték a poharakat a szivacsos vízből.... Kíváncsi lennék hány rosszullét és hasmenés van ilyenek miatt.

szaszit 2010.08.16. 21:49:43

Gratulálok, nagyot javítottál!
Ez a frissítős sztori nagyon kemény, simán elmehet valakinek a versenye ezen, nem beszélve a mellékhatásokról.Én csak vizet vettem fel a pontokon de lehet hogy erről is leszokom.

Futáson mindig egyenletesen haladni láttalak, ellentétben velem rajtad nem látszódott a szenvedés, már amennyit érzékeltem a külvilágból:)
Jó pihenést!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.17. 09:10:46

Bár mi elég sokat beszéltünk utána/előtte/és közben is de azért leírom megint:

Gratulálok!

Tényleg hihetetlen fejlődésen mentél keresztül, nem csak testileg!

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2010.08.17. 10:23:06

Gratulálok Vasember!Nagyot küzdöttél és javítottál is.Tényleg hihetetlen,hogy Veled mindig történik valami,ami mással sosem :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.17. 18:20:27

"mata68

Most néztem meg IG képeit.
Izé...., ki is várja azt a babát :-)"

Na, látom neked is küldik rendesen... :)

mata68 2010.08.17. 20:08:25

@kombinat: A legutóbbi 24 órás OB (futás) után panaszkodtak nagyon sokan verseny közbeni hasfájásra. Ott állítólag a slagon keresztül engedett vízzel volt probléma. (Nem voltam ott, csak olvastam.)

szaszit 2010.08.17. 23:48:14

@mata68: ott voltam én is ezen a sárvári versenyen, tényleg sokaknak volt gyomorpanasza, a víz mellett felmerült a lidl-es pezsgőtabletta is a hasfájás okaként.
Nekem mindenesetre se ott se Nagyatádon nem volt gondom, mondjuk toltam is rendesen a Lopediumot:)

Az Ironman pedig fejben dől el! :)

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2010.08.18. 08:36:09

@szaszit: Lopedium alap dolog, az én retikülömben is ott van mindig.

Szerencsére most csak utólag jött rám a szapora, meg is kellett trágyáznom egy Somogyi kukoricást. :D

ironsun 2010.08.21. 13:52:15

Szia!

Örülök, h személyesen is megismerkedtünk. Gratulálok még egyszer, jót mentél, az izó amúgy tényleg brutális volt... Amúgy kedvet kaptam tőletek: iron-sun.blogspot.com
süti beállítások módosítása